Для підвищення рівня довіри до виборчого процесу, Центральна виборча комісія має розробити власну довготермінову комунікативну стратегію, спрямовану на стратегічне планування і реалізацію як внутрішніх, так і зовнішніх комунікацій, визначення завдань і пріоритетів інформаційної політики. Про це зазначили учасники круглого столу «Комунікації у виборчому процесі і прозорість адміністрування виборів», який відбувся 10 грудня 2018 року в рамках реалізації Координатором проектів ОБСЄ в Україні проекту «Посилення кібербезпеки і прозорості виборчих процесів в Україні», який реалізується за кошти урядів США та Норвегії.

Учасники заходу, напрацьовуючи рекомендації, зауважили, що ЦВК треба бути більш відкритою і змінити формати роботи зі ЗМІ. На думку експерта ОПОРИ Олександра Клюжева, членам ЦВК потрібно роз’яснювати журналістам свої рішення, проводити більше брифінгів.

На заході було презентовано результати соціологічного дослідження обізнаності і довіри виборців до виборчого процесу. Євген Побережний, спеціаліст з питань виборів та врядування Координатора проектів ОБСЄ в Україні, який презентував результати дослідження, зокрема, сказав, що оскільки телебачення є джерелом інформації про суспільно-політичні події для майже 80% українських виборців, існує нагальна потреба в розробці і запровадженні дієвих механізмів поширення просвітницької інформації для виборців на телеканалах, наприклад, 30 секунд на початку рекламного блоку. За його словами, телеканали дуже неохоче розміщують соціальну рекламу, особливо в період, коли можуть заробити на політичній рекламі.

Такої ж думки представниця ГО «Група впливу» Ольга Мартиновська. Вона показала кілька відеороликів про необхідність ухвалення законопроекту №6240, який дав би можливість голосувати за місцеву владу не тільки внутрішньо-переміщеним особам (4% населення), а й трудовим мігрантам, яких близько 10 млн осіб. «Ми не можемо пробитися з цими роликами на телебачення. Ні на комерційне, ні на суспільне», – сказала вона.

Крім того експерти, посилаючись на результати презентованого на заході дослідження, зауважили, що мережа інтернет є другим за значимістю каналом поширення інформації для більшості вікових груп (за виключенням 55 років і старше). За їх словами, використання можливостей інтернету може бути ефективним способом вирішення питань інформування громадськості, а також залучення молоді дот участі у виборах.

Голова правління, координаторка виборчих програм Громадянської мережі ОПОРА Ольга Айвазовська зазначила, що комунікаційна стратегія – це тільки документ, а й процес. Вона порадила членам ЦВК брати участь у заходах, які проводять громадські організації. «А щодо відеороликів, то очевидно їх буде засилля. Можливо ЦВК оголосити, що комісія збирає всі пропозиції, щоб переглянути їх і дати свої рекомендації?», – сказала вона, додавши, що головне для ЦВК дати відповідь на питання: що таке ЦВК і що таке демократичні вибори.

Представниця ГО «Детектор медіа» Світлана Остапа зауважила, що ЦВК має стати більш активною щодо боротьби із замовними матеріалами (джинсою) на ТРК, оскільки парламент зазвичай обмежує право іншим державним органам під час виборів здійснювати перевірки ЗМІ. А такі матеріали масово з’являються на телеканалах і радіо під час виборів і впливають на вибір громадян.

Від учасників заходу також пролунали пропозиції щодо створення нового, більш сучасного сайту ЦВК, вони порадили зробити його більш клієнтоорієнтованим.

У заході взяли участь члени ЦВК, представники громадських організацій, керівниця департаменту комунікацій ЦВК Грузії та ін.

За матеріалами Детектор медіа