Skip navigation

Команда Громадського холдингу  “ГРУПА ВПЛИВУ” розробила методологію оцінки рівня інформаційної доступності та інклюзивності політичних партій. 

Розроблена методологія дозволяє дослідити доступність інформаційних ресурсів та матеріалів політичних партій, а також те, наскільки враховані інтереси людей з інвалідністю, маломобільних груп населення та внутрішньо переміщених осіб у програмах політичних партій. 

Методологія включає в себе: 

  •  критерії оцінки доступності інформації про діяльність політичних партій у мережі Інтернет;
  • критерії вебдоступності офіційних сайтів політичних партій та інформації на сайтах політичних партій;
  • критерії оцінки інформації у доступних форматах на офіційних сторінках політичних партій у соціальних мережах;
  • критерії оцінки офіційних друкованих матеріалів політичних партій на предмет інформаційної доступності для людей з інвалідністю та маломобільних груп населення;
  • критерії оцінки програм політичних партій на предмет інформаційної доступності та наявності положень, які враховують інтереси та забезпечують права людей з інвалідністю, маломобільних груп населення, внутрішньо переміщених осіб.

Наприклад, оцінка доступності інформації на офіційних сторінках політичних партій у соціальних мережах (Фейсбук”, “Ютуб”, “Телеграм”/“Вайбер”) відбувається за наступними критеріями:

  • вживання спрощеної мови;
  • наявність тифлокоментаря або аудіоопису до зображень та відеоматеріалів;
  • наявність субтитрів до відеоматеріалів;
  • дублювання інформації з інфографік звичайним текстом.

По кожному з зазначених критеріїв партії отримують відповідну кількість балів, сума яких дає загальну оцінку рівня інформаційної доступності політичних партій. Основними методами, які автори та авторки методолії пропонують використовувати, є контент-аналіз, аналіз інформації з отриманих відповідей від політичних партій на інформаційні запити, анкетування. 

“Розроблена нами методологія може використовуватися не тільки для аналізу політичних партій, але і для аналізу доступності приватних підприємств, державних установ, неурядових організацій. Ця методологія, яку ми розробили за участі представників та представниць організацій людей з інвалідністю, ті рекомендації, які ми готуємо за результатами кожного такого дослідження, мають на меті мотивувати і партії, і державні установи стати відкритішими та доступнішим для людей з інвалідністю”, – зазначила Тетяна Дурнєва, виконавча директорка Громадського холдингу  “ГРУПА ВПЛИВУ”.

За посиланнями можна завантажити методологію, анкету для загальної оцінки рівня інформаційної доступності політичних партій та пояснення критеріїв, які застосовуються у Методології оцінки рівня інформаційної доступності та інклюзивності політичних партій. 

Методологія розроблена Громадською організацією “Громадський холдинг “ГРУПА ВПЛИВУ” в рамках проєкту “Доступні вибори” за фінансування Національного демократичного інституту (NDI) та при експертній підтримці Міжнародної фундації виборчих систем (IFES).