
У цьому відео ми розповімо про особливості на період воєнного стану для осіб з інвалідністю. Ви зможете дізнатися про те:
- як продовжити дію медичних документів, що підтверджують інвалідність;
- як відновити документи про інвалідність;
- який новий цифровий сервіс доступний для людей з інвалідністю.
Перш за все людям з інвалідністю під час дії воєнного стану не потрібно повторно проходити медико-соціальну експертизу, щоб продовжити довідку про інвалідність. Термін інвалідності продовжується автоматично без перекомісії до кінця дії воєнного стану. Проте повторний огляд необхідно буде пройти не пізніше шести місяців після припинення або скасування воєнного стану.
Зазначене регламентується Постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 2022 року № 390 “Про внесення до деяких постанов Кабінету Міністрів України змін щодо строку повторного огляду осіб з інвалідністю та продовження строку дії деяких медичних документів в умовах воєнного стану”.
Відповідно до цих змін продовжено не тільки строк дії інвалідності, а й можливість отримувати, згідно з індивідуальною програмою реабілітації, без проходження повторного огляду лікарсько-консультативної комісії чи медико-соціальної експертної комісії (МСЕК):
- соціальні виплати;
- реабілітаційні послуги та допоміжні вироби (милиці, ходунки, крісла колісні);
- засоби інконтиненції, наприклад, памперси, катетери тощо;
- освітні послуги;
- відповідні пільги.
Також суттєво спрощено процедуру встановлення інвалідності. Під час війни людям можуть встановити інвалідність заочно та незалежно від місця реєстрації, проживання чи перебування. Це передбачено Постановою Уряду № 225 “Деякі питання порядку проведення медико-соціальної експертизи на період дії воєнного стану на території України”.
Зазначимо, що лікарі, які оформляють направлення на МСЕК, не мають законних підстав вимагати від пацієнта – внутрішньо переміщеної особи укладання декларації. Детальніше про доступ до медичних послуг у нашому відео з даної серії.
Зі свого боку, якщо під час війни, вимушеної евакуації, переміщення ви втратили медичні документи, є кілька шляхів їхнього відновлення. Механізм такий:
- Якщо ви втратили результати обстеження, лікування, відомості про проведене стаціонарне та оперативне лікування чи реабілітацію – зверніться до будь-якого лікаря первинної ланки (терапевт, сімейний лікар, педіатр, якщо йдеться про дитину з інвалідністю).
Маючи доступ до Електронної системи охорони здоров’я, лікар зможе відновити інформацію, що була в неї завантажена, або призначити обстеження.
- Якщо ви втратили документи, що підтверджують інвалідність – зверніться до найближчого органу соціального захисту. Його фахівці через Централізований банк даних осіб з інвалідністю зможуть відновити ці документи.
- Якщо вам необхідно поновити висновки МСЕК – зверніться до медичного центру, в якому працює така комісія.
У разі виникнення запитань щодо отримання чи продовження групи інвалідності – ви можете звернутися до контактного центру Міністерства охорони здоров’я України за номером 0 800 602 019.
В описі до відео ми також додаємо посилання на сторінку з контактами Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю та управлінь соціального захисту населення.
Маємо розповісти про ще одну можливість, а саме електронний кабінет особи з інвалідністю. Кабінет позиціонується як сервіс, за допомогою якого можна:
- зареєструватися в Централізованому банку даних осіб з інвалідністю, надавши пакет документів в електронному вигляді;
- подати заяву на отримання технічних засобів реабілітації. Пакет необхідних документів надсилається в електронному вигляді;
- отримати відповідь щодо розгляду заяви про забезпечення технічними засобами реабілітації;
- мати доступ до інтерактивного каталогу технічних засобів реабілітації тощо;
- брати участь в опитуваннях щодо стану забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації, оцінюванні якості наданих послуг.
В описі до відео ми надаємо посилання на стартову сторінку електронного кабінету особи з інвалідністю. Реєстрація здійснюється за допомогою кваліфікованого електронного підпису або звернення до органу соціального захисту населення у разі, якщо електронного підпису не маєте.
Після реєстрації ви можете відслідковувати всю зазначену вище інформацію у своєму кабінеті!
Посилання до відео:
Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю: https://www.ispf.gov.ua/?fbclid=IwAR3j4W2Q2pxrPO6EqY8trkNVErXywBxUAaQxWYPzmPRuey8Fp4lEkhlIxs0
Електронний кабінет особи з інвалідністю: https://ek-cbi.msp.gov.ua/?fbclid=IwAR3c81sFrb9OSn8v-PCqsXCtA3fGd2O24ESXwwo78WG6mqer0U4UoPXRxpE
Постанова Кабінету Міністрів України від 30 березня 2022 року № 390 “Про внесення до деяких постанов Кабінету Міністрів України змін щодо строку повторного огляду осіб з інвалідністю та продовження строку дії деяких медичних документів в умовах воєнного стану” – https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/390-2022-%D0%BF#Text
Постанова Уряду № 225 “Деякі питання порядку проведення медико-соціальної експертизи на період дії воєнного стану на території України” – https://www.kmu.gov.ua/npas/deyaki-pitannya-poryadku-provedennya-mediko-socialnoyi-ekspertizi-na-period-diyi-voyennogo-stanu-na-teritoriyi-ukrayini-225