Skip navigation

1. Звернулися за отриманням допомоги на проживання, проте, виплати не нараховуються. Що робити?

Є різні причини затримок із виплатами. Чи будуть мені платити допомогу? Урядовці запевняють, що всі кошти, які ВПО мали отримати, будуть перераховані у повному обсязі. Для зʼясування причини радимо звернутися до органу соціального захисту населення (де ви обліковані).

Зразок звернення доступний за QR-кодом. Звернутися можна особисто або поштою, зокрема й електронною. У разі невирішення проблеми, радимо звернутися до Уповноваженого ВРУ з прав людини:

  • 0 800 501 720, 044 299 74 08
  • @ hotline@ombudsman.gov.ua
  • вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008

Або до профільних неурядових організацій:

  • ГО «Донбас СОС»: 0 (800) 309 110, (093) 500 69 18 (Viber)
  • БФ «Право на захист»: (099 / 068 / 093) 507 50 90
  • ГО «КримСОС»: (096) 224 01 23, (095) 277 53 55, (063) 077 16 19
  • БФ «Восток СОС»: (099) 710 48 72 (Viber), (096) 108 60 48 (Telegram)

2. Я вже маю довідку ВПО і збираюсь знову переїхати. Чи треба мені кудись звертатися?

Так, необхідно. У разі зміни місця проживання/перебування необхідно звернутися за новою довідкою.

Зробити це можна через:

  • орган соціального захисту населення;
  • центр надання адміністративних послуг;
  • уповноважену особу виконавчого органу місцевої ради;
  • мобільний застосунок «Дія».

Звернутись необхідно протягом 10 календарних днів після переїзду. Повторно подавати заяву та інші документи не потрібно.

Важливо! Візьміть із собою документ, що посвідчує особу. Раніше видана довідка буде вилучена.

Постанова КМУ №509 «Про облік внутрішньо переміщених осіб»

3. Я з громади, що нещодавно була включена до переліку громад, де ведуться бойові дії або які перебувають в окупації чи оточенні. Є різні причини затримок із виплатами. Чи будуть мені платити допомогу?

Так. Для цього вам необхідно подати заяву про надання допомоги на проживання через:

  • орган соціального захисту населення;
  • центр надання адміністративних послуг;
  • уповноважену особу виконавчого органу місцевої ради;
  • мобільний застосунок «Дія».

Якщо ви не отримували довідку внутрішньо переміщеної особи, одночасно подайте заяву про взяття на облік ВПО. Допомога буде призначена протягом 10 робочих днів.

Допомога буде виплачуватись із наступного місяця після включення громади до переліку.

Актуальний статус громад можна переглянути на цифровій мапі: map.edopomoga.gov.ua. Перелік громад не є фіксованим і постійно оновлюється.

Постанова КМУ №332 «Деякі питання виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам».

4. Як дитина, яка виїхала без супроводу батьків, може оформити довідку ВПО та допомогу на проживання?

Дитина віком від 14 років може подати документи на отримання довідки та виплату допомоги самостійно. Від імені малолітньої дитини звернутись за отриманням довідки та допомоги може:

  1. Особа, яка перебуває у сімейних, родинних відносинах (зокрема й хрещені батьки). Необхідно надати підтвердження сімейних, родинних звʼязків, яке видає служба у справах дітей за місцем звернення.
  2. Особа, яку батьки або інші законні представники уповноважили супроводжувати дитину. Необхідно надати письмову заяву одного із законних представників, завірену органом опіки та піклування.
  3. Особа, до сім’ї якої тимчасово влаштовано дитину, яка залишилися без батьківського піклування. Необхідно надати копію наказу служби у справах дітей про тимчасове влаштування в сімʼю.
  4. Орган опіки і піклування за місцем перебування дитини.

5. Перевірка фактичного місця проживання/перебування ВПО працівниками територіальних органів Нацсоцслужби. Що робити?

Вибіркова перевірка проводиться за рішенням керівника територіального органу Нацсоцслужби.

У разі вашої відсутності за фактичним місцем проживання/перебування в день перевірки необхідно протягом десяти календарних днів звернутись до органу соціального захисту населення за місцем перебування на обліку для проходження ідентифікації.

Якщо ви не пройдете ідентифікацію, орган соціального захисту населення прийме рішення про припинення виплати допомоги з наступного місяця.

У разі припинення виплат — зверніться із заявою до органу соціального захисту населення.

КОРИСНІ КОНТАКТИ:

Цілодобова гаряча лінія Мінреінтеграції з кризових питань: 15-48
Гаряча лінія Уповноваженого з питань ВПО Мінреінтеграції: (066) 813 62 39
Система безоплатної правової допомоги: 0 (800) 21-31-03
Урядова гаряча лінія: 15-45
Гаряча лінія із соціальних питань: 15-39

Завантажити в форматі PDF

Відповіді-на-основні-запитання-які-виникають-у-внутрішньо-переміщених-осіб-ВПО